Poletna šola o mednarodnem avtorskem pravu in politiki 2024
Prvi teden julija 2024 se je v Amsterdamu odvila Poletna šola o mednarodnem avtorskem pravu in politiki, katero se je udeležila tudi mlada raziskovalka Laura Pipan z ODIPI-ja.
Poletno šolo o mednarodnem avtorskem pravu in politiki organizira Inštitut za informacijsko pravo (IViR). Mladi raziskovalki Lauri Pipan z ODIPI-ja je Program on Information Justice and Intellectual Property (PIJIP) podelil štipendijo za udeležbo na tem intenzivnem podiplomskem seminarju.
Čez teden so se zvrstili naslednji gostujoči profesorji: Martin Senftleben (University of Amsterdam), Daniel Gervais (Vanderbilt University), Elena Izyumenko (University of Amsterdam), João Pedro Quintais (University of Amsterdam), Pamela Samuelson (University of California, Berkeley), Bernt Hugenholtz (University of Amsterdam), Remy Chavannes (Brinkhof), Severine Dusollier (Sciences Po Paris), Fred von Lohmann (OpenAI), Paul Keller (Open Future) in Sean Flynn (American University, Washington). Z zelo zanimivimi predavanji in predstavitvami so prikazali tako temeljne značilnosti kot novosti avtorskega prava, saj se zakonodaja in politika na tem področju nenehno spreminjata, predvsem zaradi stalnega razvoja digitalnih tehnologij in umetne inteligence ter zakonodajnih pobud na mednarodni in evropski ravni.
Udeleženka je pridobila vpogled v najpomembnejša aktualna vprašanja avtorskega prava, ki so bila obravnavana s primerjalnopravnega vidika ter v luči nedavnih mednarodnih in regionalnih sporazumov.
ODIPI organizira ERA KR21 konferenco: Ovire in spodbude za odprto znanost v avtorskem pravu, ki bo potekala 2. 12. 2024 v hotelu Four Points by Sheraton (Mons) v Ljubljani in tudi preko spleta.
Okrožno sodišče v Hamburgu je v zadevi Kneschke proti LAION e.V. odločilo, da LAION ni kršil avtorskih pravic fotografa Kneschkeja, saj je bila uporaba njegove fotografije zajeta v izjemo za besedilno in podatkovno rudarjenje (angl. Text and Data Mining, TDM) za znanstvene namene.
“Ali lahko avtorske pravice spravijo umetno inteligenco na kolena?” Katere druge okoliščine lahko povzročijo, da se “izdelava” generativne umetne inteligence v (bližnji) prihodnosti dramatično spremeni. Ta kratek prispevek predstavlja možne izzive, ki jih avtorske pravice predstavljajo za “treniranje” strojev za velike količine podatkov. Različne jurisdikcije obravnavajo ta vprašanja različno. V ZDA se zakonitost teh dejavnosti preizkuša v številnih sodnih primerih. Ali gentlmenski dogovori in pragmatične simbioze, ki so nam poznane “iz poslovnega modela iskalnikov” zagotavljajo zadostno podlago in/ali spodbudo tudi za poslovni model “izdelave” generativnega poslovnega modela umetne inteligence?